دسته: پژوهش
مقاله بررسی اوربیتال های مولکولی
قیمت فایل فقط 1,000 تومان
مقاله بررسی اوربیتال های مولکولی
روشی که به طور گسترده برای ساخت اربیتال های مولکولی مورد استفاده قرار می گیرد، ترکیب خطی اربیتال های اتمی مناسب (روش LCAO) است. پس می توان یک اربیتال مولکولی را مثلا از دو اربیتال اتمی ساخت به گونه ای که پیوندی بین آن دو برقرار گردد:
آن زوج اربیتال های اتمی که با یکدیگر ترکیب می شوند باید از قواعد زیر پیروی کنند:
1) انرژی اربیتال های و باید به یکدیگر نزدیک باشد.
2) اربیتال ها باید به مقدار زیاد همپوشانی کنند.
3) اربیتال ها باید نسبت به یک محور درون هسته ای (مثلا محور z) دارای تقارن مشابه باشند مثل اربیتال S و Pz
روش LCAO برای اربیتال های در سیستم های مزدوج:
با بهره گیری از روش LCAO، اربیتال های مولکولی را می توان به صورت ترکیب خطی اربیتال های اتمی P مربوطه بیان نمود.
روش HMO
قیمت فایل فقط 1,000 تومان
دسته: طرح های توجیهی و کارآفرینی
طرح تولید قالب های فلزی در ابعاد و اندازه مختلف برای ساختمان ها
قیمت فایل فقط 9,000 تومان
قیمت فایل فقط 9,000 تومان
دسته: پژوهش
مقاله روشهای پلیمر شدن رادیکال آزاد
قیمت فایل فقط 1,500 تومان
مقاله روشهای پلیمر شدن رادیکال آزاد
پلیمر شدن رادیکال آزاد می تواند به صورت توده، سوسپانسیون، محلول یا امولوسیون انجام شود. پلیمر شدن یونی و دیگر پلیمریزاسیونهای غیر رادیکالی معمولا به روشهای محلول محدود می شوند. هر یک از روشها فواید و مضراتی دارند، همچنان که در جدول(1) آورده شده است. افزون بر آن، همچنین کاربر روی پلیمر شدنهای فاز گازی و جامد مونومرهای وینیلی انجام گرفته است، لیکن اینها از اهمیت کمتری برخوردار می باشند. از آنجائیکه پلیمرها فرار نیستند، عبارت پلیمر شدن فاز گازی به طور موثر به معنی پلیمر شدن توده می باشد که در آن بخارهای مونومر در موضع پلیمر شدن نفوذ داده شده است.
تعلیق
در پلیمر شدن تعلیقی مونومر را به روش مکانیکی به صورت پراکنده در یک مایع ناهمگون، معمولا در آب، در می آوریم و مونومر را که در این حالت به صورت قطراتی می باشد به وسیله آغازگر محلول در مونومر پلیمریزه می کنیم. مونومر به وسیله آشفتگی مداوم و استفاده از پایدارکننده هایی نظیر پلی (وینیل الکل) یا متیل سلولز به صورت تعلیقی حفظ می شود. اگر این فرایند به دقت کنترل شود، پلیمر به شکل دانه هایی به دست می آید که به راحتی قابل حل می باشد و می تواند به وسیله صاف کردن یا اسپری کردن (پودر کردن) به داخل اتاقک حرارتی (خشک کردن به طریقه افشان) جدا شود. یکی از فواید مهم آن این است که انتقال حرارت خیلی موثر بوده و از این رو واکنش به راحتی کنترل می شود.
امولسیون
در سالهای حدود 1920 کمپانی لاستیک و تایر این روش را توسعه داد، پلیمر شدن امولسیونی به پلیمر شدن سوسپانسیون شبیه است که در آن آب به عنوان محیط پراکنده کردن استفاده می شود و انتقال حرارت خیلی موثر می باشد، لیکن نتایج مشابهی دارند.
قیمت فایل فقط 1,500 تومان
دسته: روانشناسی و علوم تربیتی
پژوهش « فوبی ( هراس ) خاص
قیمت فایل فقط 5,500 تومان
قیمت فایل فقط 5,500 تومان
دسته: سایر گروه ها
معنای هنر با روشهای گوناگون و از نظر نظامهای فکری و جهانبینیهای مختلف
قیمت فایل فقط 3,600 تومان
معنای هنر با روشهای گوناگون و از نظر نظامهای فکری و جهانبینیهای مختلف
معنای هنر و تعریف آن با روشهای گوناگون و از نظر نظامهای فکری و جهانبینیهای مختلف مورد پژوهش و بررسی واقع شده و مطالب زیادی در این زمینه موجود است. فلاسفه، زیبائی شناسان، مورخین، باستان شناسان، مردم شناسان و بالاخره ناقدین هنر نیز به نوبه خود هر یک از منظر خاص خود موضوع را بررسی کرده و سعی کردهاند راه به جائی ببرند. اما تاکنون یک تعریف واحد و مقبول همگان ارائه نشده است. بلکه برخلاف تصور، مسأله آنقدر گسترده و پیچیده است که پژوهشگر به یاد این دو بیتی خیام میافتد که :
آنانکه محط فضل و آداب شدند در جمع کمال شمع اصحاب شدند
ره زین شب تاریک نبردند برون گفتند فسانهای و در خواب شدند
علاوه بر اختلاف روشها، اختلاف مشربها و روحیات، اختلاف جهانبینیها و مرامها نیز مزید بر علت شده، و به اختلافات دامن زده است. در صورتی که هنر یک مقولة علمی و یا تجربی نیست که بتوان مستقل از ذهنیتها و روحیات و حتی اهداف و آرمانهای فردی و اجتماعی به آن پرداخت و یا آن را تعریف کرد. اگر در علوم محض و علوم تجربی بتوان تا حدودی ـ و تاکید میکنم تا حدودی ـ شاهد و مشهود را از یکدیگر جدا کرد، در مورد هنر به هیچ روی نمیتوان «تماشاگر» و «بازیگر» یا «ناظر» و «منظر» را از یکدیگر جدا کرد. در امور هنری، ناظر، منظر و منظور چنان با یکدیگر آمیختهاند که نه تنها جدا کردنشان از یکدیگر دشوار است، بلکه در آمیختگی این سه عنصر شناخت چنان عمیق است که منجر به پیدایش نظریات کاملاً متفاوت در تعریف هنر شده. در حالی که هیچ یک از این نظریات را نمیتوان کامل و بیعیب و نقص دانست. تعدادی از این تعاریف به شرح زیر است:
- استعداد تجسم آزادانه بخشیدن به افکار
- انتقال احساسات و عواطف
- گریز از هیولی (بیشکلی ماده خالص ـ فلاسفة یونان) یا جبران خلاء و تنگی فضای عالم خاکی
- کوششی برای خلق زیبایی یا آفرینش صور لذتبخش
- عاطفهای که صورت خوب از آن حاصل شود
- بیان و خلق
- روزنهای به ماوراء یا کوششی برای اتصال به منشاء وجود
- انجام کاری برحسب قواعد یا به دست آوردن نتیجه از طریق استعدادهای طبیعی
- درک بی شائبه از جهان و...
به طوری که ملاحظه میشود این تعاریف بعضاً تفاوتهای اساسی با یکدیگر دارند. بعضی اشراقی و عارفانهاند برخی فلسفی. و برخی واقعگرایانه و تحققی (پوزیتیویستی). بعضیها بسیار کلی و عمومی و بعضیها خاص هستند. بعضی اساساً واجد ویژگیهای اولیه یک تعریف علمی که عبارتست از جامع و مانع بودن نمیباشند (تعداد زیادی از این نوع تعاریف وجود دارند که ذکرشان در این مختصر نمیگنجد).
در عین حال این پراکندگی و اختلاف آراء موجب نمیشود که گمان کنیم پژوهشها و مطالعات تفصیلی و زیادی که تاکنون برای کشف ماهیت هنر و منشاء آن شده بیفایده بوده و یا خواهد بود. برخلاف، در فراگرد این پژوهشهای تاریخی و کوششهای نظری، همواره چشماندازهای تازهای پیدا شده و ناشناختههائی به شناسائی آمده، و مسائلی به تدریج طی شده و چیزهای بسیاری کشف شده که قبلاً مشکوف نبوده است.
از طرف دیگر بد نیست به این مطلب توجه کنیم که آنچه بسیاری از اوقات به عنوان تعریف هنر تلقی میشود اساساً تعریف هنر نیست، بلکه یا بیان منشاء هنر است یا توصیف هنر و یا احکام و دستورات و راهبردها. باید این چهار مقوله را از یکدیگر تشخیص داد و هر یک جداگانه مورد بررسی و نقادی و تجزیه و تحلیل واقع شوند. به عنوان نمونه نظریات و مباحثاتی که تحت عنوان «هنر برای هنر» یا «هنر برای مردم» (جامعه) ابراز میشوند، گر چه خارج از حوزه فلسفه هنر نیست اما غالباً دستوری
(Normative) یا راهبردی بوده ارزشی علمی ندارند. این دو نظریه آنچناکه گاهی کاملاً متناقض مینمایند آنقدرها هم متناقض نیستند. البته متفاوت هستند اما لزوماً و تحت همه شرایط تاریخی متناقض نبودهاند و نمیباشند. وقتی به مقصود گویندگان و شارحین این نظریات توجه کنیم میبینیم داستان به این صورت نیست که هر که میگوید هنر برای هنر لزوماً مقاصد فردپرستانه، غیراجتماعی و یا بدتر از آن ضداخلاقی داشته باشد، و یا هرکس میگوید هنر برای جامعه به لطافتها و عناصر درون شخصیتی، درون ذاتی و عاطفی هنر توجه نداشته باشد و نداند که هنر از دل برمیآید و در محدوده خشک دیدگاههای اجتماعی با اهداف سیاسی نمیگنجد. درگیریها و نفی و اثباتهای تحت این عنوان در سطوح پایین تخصصی غالباً شعاری، مجادله آمیز، و مناقشات لفظی ناشی از تعبیر و تفسیر دلخواهانه و ظاهر کلامی و لغوی این دو راهبر است. برخورد صوری هم با این داستان که دارای یک سیر تحول طولانی (یکصد ساله یا بیشتر) با زیر و بمها، فراز و نشیبها، درست و نادرستیها، تنوعها و گرایشات گوناگون، و تعابیر و تفاسیر و دیدگاه های متفاوت در درون هر یک از دو جریان است، راه به جائی نبرده، نمیبرد و نخواهد برد. این دو جریان هر یک دارای بسترهای تاریخی ـ اجتماعی و موجبات خاصی هستند که به نوبه خود قابل توجیه و قابل درک است. هر گونه داوری بدون درک و فهم موجبات، خاستگاهها و بستر تاریخی ـ اجتماعی هر یک، نادرست و سطحی است و به تنزیه و تفکیرهای یک جانبه میانجامد.
به هر صورت من به نوبه خود چارهای ندارم جز اینکه تعریف مورد نظر خودم را که خواستهاید ارائه دهم. به نظر من عبارت است از: دریافت معنی و معنی دادن به / رمزگشائی و رمزپردازی از/ رازگشائی و رازگویی با / اشیاء و پدیدهها به طریقه عاطفی و احساسی (شهودی و بیواسطه). به عبارت سادهتر هنر عبارت است از : «کشف معنی ـ با معناهای ـ پنهان و مکنون در ذات اشیاء و پدیدهها و انتقال آنها از دل به دل.»
هنر انواع مختلف دارد. تقسیمبندی عمومی و کلی عبارت است از هنرهای محض و هنرهای کاربردی؛ که تحت عناوین دیگری همچون هنرهای زیبا و صنایع هنری، هنرهای مطلق و نسبی، حقیقی و مفید، درجه اول و درجه دوم و ... نیز بیان شده است. بعضیها با جدا کردن معماری از این تقسیم بندی دو گانه، سه نوع هنر تشخیص دادهاند: درجه اول، بینابینی (معماری)، و درجه دوم. آنچه اهمیت دارد عناوین این طبقهبندیها نیست. بلکه موضوع آن است. موضوع طبقهبندی عمومی هنر این است که دستهای از هنرها دارای ویژگیهای زیراند:
1- از لحاظ استفاده عملی نامشروطاند.
2- نیازمند مقبولیت و مشروعیت (جامعهپسندی) نیستند.
3- نیازمند امکانات تولیدی و سرمایهگذاری به منظور تولید نمیباشند.
4- مشروط به فایده و استفاده اجتماعی فوری نمیباشند. گرچه بنابر ماهیت بدون تردید دارای کارکردهای اجتماعیاند. با این حال فرآیند خلق آنها مستلزم و منوط به فایده و کارکرد اجتماعی نیست. نکته مهم در مسأله رابطة هنر و توسعه ناشی از ماهیت توسعه، هدف، و اهرمهای توسعه است. توسعه به هر شکل آن، هم هدفی غیر از انسان ندارد، و هم اهرم و ابزاری غیر از انسان. تنها مورد اختلاف در دیدگاهها و نظریات گوناگون توسعه، در ماهیت طبقاتی آن و میزان فراگیری اجتماعی و گسترش مردمی آن است. گرچه در حقیقت وقتی میزان فراگیری اجتماعی و گسترش و تعمیم منابع و دستاوردهای اقتصادی و اجتماعی قابل توجه نباشد، دیگر به آن «توسعه» نمیگوئیم بلکه در این حالت «رشد» نامیده میشود. رشد به افزایش میزان مطلق درآمدها و ثروت جامعه نظر دارد، بدون توجه به تعمیم و گسترش آن. در حالی که اصولاً نظریه توسعه مبتنی برتعمیم وگسترش خدمات و درآمدها، بهرهمندیها و دستاوردهاست. مفهوم عدالت اجتماعی جزء تفکیک ناپذیر نظریات توسعه است. نظریات توسعه اساساً هنگامی بوجود آمد که رشد اقتصادی نتوانست برای ملتها خوشبختی و سعادتی را که از تولیدی غیر از نیروی انسانی، نظیر سرمایه، منابع طبیعی، فناوری، مدیریت و جز اینها نظر دارد و کمتر به کمیت و کیفیت نیروی وسیع انسانی، توسعه در برابر آن بیش از هر چیز متکی به نیروی انسانی گسترده و همچنین معطوف به آن است. عدم درک تفاوت میان رشد و توسعه متاسفانة باعث شده که به محض اینکه صحبت از توسعه به میان میآید، در نظر بعضیها تمامی آفات رشد ناموزون نظیر تخریت محیط زیست، تشدید فواصل طبقاتی، تشدید ناهنجاریهای اخلاقی ـ از یک طرف به خاطر سیری زیاد عمدهای و از طرف دیگر به خاطر گرسنگی دیگران ـ تصاویر زشت حلی آبادها در حاشیة شهرهای غول آسا، تسلط ماشین بر انسان، درهم ریختگی اساس زندگیهای سنتی، آشفتگی روابط خانوادگی، به هم خوردن تعادل طبیعی انسانی، و در یک کلام یک زندگی شیطانی در نظرشان مجسم شود. در حالی که برخلاف این تصور، نظریات توسعه اساساً پس از پیدایش آثار منفی رشد یک بعدی و بیضابطه اقتصادی در غرب، شکل گرفت و شکوفا شد، و اکنون به عنوان یک تکیهگاه ارزشی و روشی علمی در اختیار سیاستگزاران و متفکران جهان توسعه نیافته (یا جهان جنوب) برای حل معضلات پیچیده و جوامعشان قرار گرفته است.
قیمت فایل فقط 3,600 تومان
دسته: پژوهش
مقاله علل ماندگاری امیرکبیر در تاریخ
قیمت فایل فقط 1,500 تومان
مقاله علل ماندگاری امیرکبیر در تاریخ
پس از قتل قائم مقام فراهانی حاج میرزا آقاسی که خود با دسیسه چند نفر دیگر جزء عاملین قتل آن سید بزرگوار بودند به جانشینی قائم مقام برگزیده شد. میرزا آقاسی در مقابل سیاستهای روسی و انگلیس کاملا تسلیم بود ولی مردی درویش سبک، خرافاتی و بسیار موذی و مکار بود و در ایام نخست وزیری نامبرده از ایران هیچ چیز باقی نماند و تمام زحمات قائم مقام فراهانی را نیز بباد داد. وی از سال 1835 تا 1848 میلادی یعنی سال مرگ محمدشاه قاجار بمدت سیزده سال بر ایران صدرات کرد و در این مدت کشور از نظر داخلی بجائی رسید که مردم به خوردن علف و دانه های نباتات و خوراک دام و طیور افتادند و از نظر خارجی هم مبادرت به امضاء قراردادهائی مانند قرارداد ننگین ترکمانچای با انگلیسی ها نمود که عاقد قرارداد جوانک بی هویتی بنام میرزا ابوالحسن خان شیرازی وزیر امور خارجه ایران بود که جز حقوق بگیران دولت انگلیس در ایران بشمار می رفت. پس از درگذشت محمدشاه جمله رجال دولتی ایران بدستور میرزا آقاسی و از جمله مستوفی الممالک که سالها وزیر نخست وزیر بود جملگی به سفارت انگلیس در رفتند و از سفیر اجازه خواستند تا آمدن ولیعهد ناصرالدین میرزا زمام امور کشور را مهدعلیا و میرزاآقاخان نوری بدست داشته باشند.
یادگار زمان اوست آدمیت که ارزنده ترین کار تاریخی موجود را در مورد امیرکبیر نوشته می گوید «اهمیت مقام تاریخی امیر به سه چیز است.
1- نوآوری در راه نشر فرهنگ و صنعت جدید.
2- پاسداری هویت ملی و استقلال سیاسی ایران در برابر تعرض غربی ها.
3- اصلاحات سیاسی مملکتی و مبارزه با فساد موجود در جامعه.
قیمت فایل فقط 1,500 تومان
دسته: برق ،الکترونیک و مخابرات
پایان نامه کنترل سیستم قدرت
قیمت فایل فقط 8,000 تومان
پایان نامه کنترل سیستم قدرت
توان راکتیو یک از مهمترین عوامل حائز اهمیت در طراحی و بهره برداری سیستمهای قدرت الکتریکی جریان متناوب از دیر باز مورد توجه بوده است .در یک بیان ساده و بسیار کلی میتوان گفت از آنجاییکه امپدانسهای اجزاء سیستم قدرت بطور غالب راکتیو می باشند،انتقال توان اکتیو مستلزم وجود اختلاف زاویه فاز بین ولتاژهای ابتداو انتهای خط است.درحالیکه برای انتقال توان راکتیولازم است که اندازه این ولتاژهامتفاوت باشد.بنابراین باید توان راکتیو در بعضی از نقاط سیستم تولید و سپس به محلهای مورد نیاز منتقل شود.اما به چه دلیل میخواهیم توان راکتیو را انتقال دهیم؟ جواب این است که نه تنها اغلب اجزاءسیستم توان راکتیو مصرف می کنندبلکه اکثر بارهای الکتریکی نیز توان راکتیو مصرف می کنند.بنابراین توان راکتیو مصرفی بایستی از محلی تامین گردد.اگر قادر نباشیم آن را به سهولت انتقال دهیم آنگاه بایستی در محلی که مورد نیاز است آن را تولید نماییم. یک رابطه بنیادی مهمی بین انتقال توان راکتیو و اکتیو وجود دارد.همانطوریکه گقتیم انتقال توان اکتیو مستلزم جابجایی فاز وولتاژها می باشد.لیکن مقدار ولتاژهانیز به همین منوال حائز اهمیت است.مقدار آنها نه تنها بایستی بقدر کافی بالا باشد که بتواند بارها را حمایت نماید،بلکه بقدر کافی پایین باشدکه بتواند که منجر به شکست عایقی تجهیزات عایق نگردد.بایستی،بنابراین-در صورت لزوم ولتاژها را در نقاط کلیدی کنترل کرده و یا حمایت یا محدودیتی را به آن اعمال کنیم.این عمل کنترل می تواند در سطح وسعی بوسیله تولیدیا مصرف توان راکتیودر نقاط کلیدی صورت گیرد.در عمل تمام تجهیزات یک سیستم قدرت برای ولتاژ مشخصی،ولتاژنامی، طراحی می شوند.
ضرورت جبران سازی
در یک سیستم ایده آل،هر بار مصرفی طوری طراحی می شود که به جای آنکه در یک محدوده وسیعی از ولتاژ غیر قابل پیش بینی رفتار وعملکرد مناسبی داشته باشددر یک ولتاژ معین تغذیه بهترین عملکرد را داشته باشد.
در این فصل بصورت مختصربعضی ازمشخصه های سیستمهای قدرت وبارهایش که منجر به خراب کردن کیفیت تغذیه می شوند،با تاکید به آنهایی که با عمل جبرانسازی-یعنی با تامین یا جذب کردن مقدار مناسب توان راکتیو قابل تصحیح می باشند،شناسایی می گردند.
پیشگفتار...................................................................................................................................................... |
1 |
فصل اول |
|
تئوری جبران بار........................................................................................................................................ |
5 |
ضرورت جبران سازی............................................................................................................................... |
5 |
جبران کننده ایده آل............................................................................................................................... |
7 |
بایاس کردن توان راکتیو........................................................................................................................ |
8 |
جبران کننده بار بصورت رگولاتور ولتاژ................................................................................................ |
13 |
فصل دوم |
|
تئوری کنترل توان راکتیو در سیستمهای انتقالدر حالت ماندگار................................................... |
19 |
نیازمندیهای اساسی در انتقال.............................................................................................................. |
19 |
خطوط انتقال جبران نشده.................................................................................................................... |
20 |
خطوط انتقال جبران نشده در حالت بارداری ................................................................. |
23 |
نیازمندی توان راکتیو .................................................................................................................. |
25 |
خطوط انتقال جبران شده ............................................................................................................ |
29 |
جبران کننده های اکتیو وپاسیو ....................................................................................................... |
30 |
کنترل ولتاژ بوسیله سوئیچ کردن جبران کننده موازی ............................................................. |
38 |
جبران سری ......................................................................................................................................... |
40 |
اهداف کلی ومحدودیت های عملی ............................................................................................. |
41 |
مثال ............................................................................................................................................... |
48 |
فصل سوم |
|
جبران توان راکتیو ورفتار دینامیکی سیستمهای انتقال ......................................................... |
50 |
ضرورت جبران ................................................................................................................................. |
51 |
چهار پریود زمانی ............................................................................................................................ |
52 |
جبران سازی دینامیک سیستم ........................................................................................................ |
55 |
جبران موازی پاسیو ............................................................................................................................. |
55 |
پریود اولین نوسان .............................................................................................................................. |
56 |
جبران کننده های استاتیک ........................................................................................................... |
58 |
ممانعت از ناپایداری ولتاژبا استفاده از جبران استاتیک ........................................................... |
60 |
فصل چهارم
|
|
خازنهای سری .................................................................................................................................. |
61 |
مقدمه .......................................................................................................................................... |
63 |
طراحی تجهیزات واحدهای خازن .............................................................................................. |
65 |
آرایش فیزیکی ................................................................................................................ |
66 |
وسایل حفاظتی ..................................................................................................................... |
66 |
روشهای وارد کردن مجدد خازن .......................................................................................... |
67 |
اثرات رزونانس با خازنهای سری ................................................................................................... |
68 |
فصل پنجم |
|
کندانسورهای سنکرون |
70 |
جنبه های طراحی کندانسور |
74 |
تامین توان راکتیو ضروری |
75 |
تقلیل نوسانات گذرا |
78 |
روشهای راه اندازی |
79 |
سیستمهای کمکی |
80 |
فصل ششم |
|
هارمونیک |
83 |
اثرات هارمونیک بر تجهیزات الکتریکی |
86 |
رزونانس،خازنهای موازی،فیلترها |
87 |
سیستم فیلتر |
90 |
اعوجاج در ولتاژهارمونیک |
92 |
فصل هفتم |
|
هماهنگی ومدیریت توان راکتیو |
96 |
قیمت فایل فقط 8,000 تومان
دسته: کتابخانه
فنون تصویربرداری
قیمت فایل فقط 7,000 تومان
فنون تصویربرداری
مقدمه..........................................................................................................................
تصویر چیست............................................................................................................ 1
فیلم خام...................................................................................................................... 2
ساخت......................................................................................................................... 3
سرعت........................................................................................................................ 4
نگاتیو در برابر ریورسال........................................................................................... 8
نگهداری و حفاظت فیلم خام....................................................................................... 9
گرما............................................................................................................................ 10
رطوبت........................................................................................................................ 10
گازهای مضر............................................................................................................. 10
تشعشع....................................................................................................................... 10
فیلم برداری برای تلویزیون....................................................................................... 11
کنتراست..................................................................................................................... 11
وضوح........................................................................................................................ 12
سرعت دوربین ترکیب تصویری و حرکت دوربین.................................................... 12
فیلمبرداری در طبیعت و فیلمبرداری هوایی و زیرآبی............................................... 13
فیلمبرداری روز – به جای – شب.............................................................................. 15
نمایش زمینه فیلم بر پشت پرده شفاف...................................................................... 16
فیلم برداری نوار فیلم زمینه....................................................................................... 17
روش های سنجش نور.............................................................................................. 18
نورسنج حذفی............................................................................................................ 18
نور سنج مقایسه ای................................................................................................... 19
نورسنج های – فتو – الکتریک.................................................................................... 19
مشخصات اساسی طرح نور سنج.............................................................................. 20
نور سنج مستقیم........................................................................................................ 20
مناسب ترین درجه F.................................................................................................. 21
کیفیت اپتیک عدسی..................................................................................................... 21
هزینه.......................................................................................................................... 21
عمق صحنه................................................................................................................. 21
استفاده از عدسی های زوم....................................................................................... 21
تضاد سایه و روشن درآوردن رنگ ها..................................................................... 21
وضوح........................................................................................................................ 22
عدسی......................................................................................................................... 22
تقسیم بندی انواع عدسی............................................................................................ 22
عدسی ساده و عدسی مرکب...................................................................................... 23
پدیده های نوری موثر در ساختمان عدسی............................................................... 24
علایم اختصاری برای عدسی ها................................................................................ 24
ساده ترین روش های ویژه در فیلم برداری............................................................. 25
فیداین......................................................................................................................... 25
نما در آیریس یا درماسک.......................................................................................... 25
میکس......................................................................................................................... 26
پانوداما (پان).............................................................................................................. 27
حرکت به جلو یا عقب (تراک یا ترالی)........................................................................ 27
نقاشی روی شیشه..................................................................................................... 28
زو پتیک...................................................................................................................... 30
نور............................................................................................................................. 30
عمق میدان وضوح...................................................................................................... 32
فیلترها........................................................................................................................ 33
فیلتر ژلاتینی............................................................................................................... 35
فیلتر مرکب................................................................................................................. 36
فیلتر شیشه ای یک پارچه (فیلتر یک پارچه رنگ شده................................................ 36
فیلترهای مورد استفاده در فیلم برداری سیاه و سفید............................................... 38
تصحیح....................................................................................................................... 38
کنتر تضاد سایه و روشن.......................................................................................... 39
فهرست برگزیده ای از فیلترهای رنگی برای فیلم برداری سیاه و سفید................... 40
فهرست برگزیده ای از فیلترهای رنگی برای فیلم برداری رنگی............................... 41
فیلترهای همه کاره..................................................................................................... 43
فیلترهای دارای غلظت خنثی یا خاکستری.................................................................. 43
فیلتر مدرج.................................................................................................................. 45
فیلتر پلاریزه............................................................................................................... 46
فیلتر پخش کننده......................................................................................................... 46
فیلتر توری.................................................................................................................. 48
فیلتر ؟؟.......................................................................................................................
خلاصه عوامل در رنگ.............................................................................................. 48
توازن رنگ................................................................................................................. 49
نورپردازی برای فیلمبرداری رنگی............................................................................ 49
درآوردن رنگ هنگام فیلمبرداری با نور مصنوعی.................................................... 51
افه های رنگی خاص................................................................................................... 54
مقدمه
آنان که سودای حرفة فیلمبرداری سینمایی را در سر می پرورانند بزودی در می یابند که راه آسانی را انتخاب نکرده اند.
موفقیت در حرفه ای فیلمبرداری مستلزم داشتن اطلاعات کافی دربارة مبانی علمی اصولی فیلمبرداری و چگونگی کاربرد این اصول است و اینگونه اطلاعات البته آسان ب دست نمی آید.
رسیدن به موقعیتی که انسان بتواند کار یک حرفه ای را در حال فیلمبرداری مشاهده کند و بعد البته فرصت آن را بیابد که خود فیلم بگیرد، سفری طولانی همراه با نامیدیهاست.
فراتر از این قلم رو عمل و تجربه در فیلمبرداری است که بدون هیچ کس نباید امیدوار باشد پیچیدگیهای فراوان این کار را بیاموزد.
بعضی از فیلمبرداران دوست دارند کیفیت مرموزی به کارشان بدهند و علاقه ای ندارند که رازشان را به تازه کارها در میان بگذارند.
فیلمبردار هر روز صبح شیشة مخصوصش را عین اینکه دارد جنس قاچاق رد می کند یواشکی به متصدی تنظیم عدسی می داد که در دوربین بگذارد و در پایان روز وقتی کارگردان آخرین صحنة فیلمبرداری را قطع می کرد، فیلمبردار بلافاصله دستش را دراز می کرد که شیشة مخصوص را از متصدی تنظیم عدسی بگیرد. و اینک بسیار خوشحالم که بسیاری از فیلم برداران اطلاعات زیادشان را به صورت رایگان در اختیار تازه کاران قرار می دهند.
باشد که این مطالب جمع آوری شدة بنده حقیر در مسیر سخت و پر خار و خاشاک مشتاقان حرفة فیلمبرداری چند برگ ؟؟بگسترد.
واژه ی تصویر (Image به زبان انگلیسی و فرانسه) چنان کاربردهای گسترده و متنوعی که ارائه ی تعریفی شدند و جامع و مانع دشوار می نماید. از واژه ی تصویر پی می بریم که به چیزی مرئی یا نامرئی دلالت می کند که حالتی تصویری دارد واقعی یا خیالی است – مجرد یا مشخص است؟ آفریده ملکی است یا باز شناخته اوست. یکی از تعریف های تصویر از افلاطون است " نخست سایه ها سپس بازتاب هایی را که می توان بر سطح آب یا بر سطح اشیاء نیمه براق و صیقلی یا درخشان مشاهده کرد و تمام این جنس بازنمایی ها را تصویر می نامم". پس با این تعریف تصویر عبارت است از آنچه در آیینه یا آنچه با فرآیندهای بازنمایی مشابه آیینه بازتاب می یابد بنابراین تصویر چیزی ثانوی است که انعکاس یا بازنمایی "حقیقت" یا "واقعیت" دیگری است – در نظریه های شناخت تصویر مبنایی است که فرآیند انتزاع و تجدید و یعنی شکل گیری مفاهیم و سپس تفکر را امکان پذیر می سازد. تصویر اشیاء و پدیده ها در ادراک حسی و حافظه ی تصویری یا دیداری سبب بازشناسی محیط پیرامون می شود و در فرآیند شناخت نقش بسیار مهمی دارد. از سوی دیگر تصویر ذهنی در غیاب اشیاء یا پدیده ها نیز در ذهن حضور دارد و در فعالیت های روانی و تخیل و عواطف بیشترین سهم را ایفا می کند. خواب دیدن فعالیت گزینشی پیچیده و ناخودآگاه ذهن در یادآوری و رویت دوباره ی تصویرها و تنظیم یا بازنمایی دلبخواه آنهاست معمولاً خواب را با احساس دیدن فیلم توصیف می کنند یادآوری یا تجسم تصویرهای مشاهده شده ی پیشین به خصوص یادآوری صحنه های تاثر انگیز - مهیج - مشمئز کننده – تکان دهنده یا دوست داشتنی – شنیدن- لطیف و پر مهر در بسیاری موارد سبب بروز دوباره ی همان واکنش ها – عواطف و احساس هایی می شود که در نخستین مواجهه پدید آمده است.
فیلم خام:
یکی از نخستین مسائلی که فیلمبردار در آغاز تولید یک فیلم با آن روبه رو است انتخاب فیلم خام است. الیته این انتخاب از پیش با تصمیماتی که در چهار چوب بودجه و برنامه تولید فیلم با دخالت خود فیلمبردار یا بدون حضور او گرفته شده اساساً محدود گردیده است.
به طور کلی انتخاب فیلم سه جنبه مهم را در بر می گیرد: انتخاب ساخت فیلم انتخاب بین تنظیم کند و فیلم سریع و انتخاب بین یکی از دو سیستم نگاتیو /پوزتیو وریورسال. به هر صورت در عمل انتخاب فیلم خام تابع انواع محدود فیلم های خام تجاری موجود در بازار است.
قیمت فایل فقط 7,000 تومان
دسته: برق ،الکترونیک و مخابرات
پایان نامه کنترل برق مترو
قیمت فایل فقط 9,000 تومان
پایان نامه کنترل برق مترو
مقدمه
پدیده مترو توسط انرژی الکتریکی تغذیه می شود و نیازمند هر دو نوع برق با جریان مستقیم و جریان متناوب می باشد. شبکه متناوب بطور همزمان دو کار انجام می دهد. یکی تغذیه شبکه جریان مستقیم است که به موازات شبکه جریان متناوب قرار دارد و دیگری تأمین برق متناوب مورد نیاز برای تجهیزاتی نظیر هواکش ها، پله برقی، پمپ های تخلیه آب و مصارف روشنایی ایستگاهها و تونلها است.
شبکه های جریان مستقیم در طول خطوط مترو کشیده می شوند و عمدتاً تغذیه موتورهای قطارهای مترو را بر عهده دارند. همچنین برق اضطراری مترو از نوع dc می باشد.
سیستم حمل و نقل (تراکشن Traction)
بطور کلی سیستم های تراکشن را می توان بدو دسته تقسیم نمود: دسته اول سیستم هایی هستند که در هیچ مرحله ای از انرژی الکتریکی استفاده نمی کنند. مانند موتورهای با محرکه بخار و یا از محرکه احتراق داخلی بهره می گیرند.
دسته دوم سیستم هایی هستند که در یک یا چند مرحله از انرژی الکتریکی استفاده می کنند بطور مثال از محرکه دیزل الکتریکی و یا از محرکه الکتریکی مستقیم.
نیروی تراکنش الکتریکی معمولاً توسط موتورهای الکتریکی که از سیستم توزیع انرژی برق تغذیه می شود و تأمین می گردد. تراکشن الکتریکی در مقایسه با تراکشن غیر الکتریکی دارای محاسن زیادی است که عبارتند از:
1ـ پاکیزگی: چون هیچگونه دودی وجود ندارد برای قطارهای زیرزمینی و مترو بسیار مناسب هستند.
2ـ کشتاور راه اندازی بالا: چون به هنگام راه اندازی گشتاور زیادی بوجود می آید، امکان رسیدن به شتاب هایی وجود دارد که خیلی بیشتر از حالتی است که توسط نیروی محرکه بخار بوجود می آید. در نتیجه می توان به سرعتهای بالاتری دست یافت.
3ـ استفاده از واگن ها: با برقی شدن راه آهن و واگن های زیادی که به منظور حمل و نقل سوخت (بخصوص زغال سنگ) که برای لوکوموتیوهای بخاری مورد استفاده قرار می گیرند، آزاد می شوند.
4ـ قابلیت کارکرد انعطاف پذیر: سیستم تراکشن که در نواحی شهری و حومه شهری مورد استفاده قرار می گیرد هنگام صبح و شب دارای ترافیک زیادی است ولی در وسط روز ترافیک سبک می باشد. بنابراین امکان دارد که بتوان قطارهای کوتاهتری را بکار انداخت.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
مقدمه ..........................................................................................................................
فصل اول: مشخصات عمومی مترو ........................................................................
1-1- مقدمه.................................................................................................................
1-2- سیستم حمل و نقل ........................................................................................
1-3- تراکشن الکتریکی ...........................................................................................
1-4- سیستم های حرکت راه آهن شهری ............................................................
1-5- شبکه جریان متناوب مترو ...........................................................................
1-6- تغذیه موتورهای قطار مترو ........................................................................
فصل دوم: مقدمه ای بر محرکها و مبدلها ...........................................................
2-1- محرکهای الکتریکی ......................................................................................
2-2- مبدلهای AC به DC....................................................................................
فصل سوم: ماشینهای DC بعنوان محرک .........................................................
3-1- تبدیل انرژی الکترومکانیکی .......................................................................
3-2- ماشین های جریان مستقیم DC...............................................................
3-3- نیروی محرکه و ضد محرکه الکتریکی ...................................................
3-4- برگشت پذیری ............................................................................................
3-5- مشخصه سرعت _ گشتاور .....................................................................
3-6- انتخاب موتور DC مناسب برای قطارهای مترو ..................................
3-7- راه اندازی موتور سری ............................................................................
3-8- ترمز کردن .................................................................................................
3-9- ترمز مکانیکی ...........................................................................................
3-10- کنترل سرعت توسط کنترل کننده های استایکی ...............................
3-11- اصول عملکرد برشگرها ......................................................................
3-12- برشگرها ...............................................................................................
3-13- مزیت عمده سیستم کنترل تریستوری .............................................
3-14- ترمز بازیاب انرژی ............................................................................
فصل چهارم: ماشینهای القایی بعنوان محرک .............................................
4-1- مقدمه .....................................................................................................
4-2- موتورهای القائی .................................................................................
4-3- اصول کار موتورهای القائی ............................................................
4-4- منحنی گشتاور _ سرعت .................................................................
4-5- کنترل سرعت موتورهای القائی ......................................................
4-6- روشهای کنترل سرعت موتورهای القائی .....................................
4-7- اینورترهای منبع ولتاژ _ جریان ....................................................
4-8- اینورترهای منبع ولتاژ ....................................................................
4-9- اینورترهای موج مربعی .................................................................
4-10- اینورترهای PNM........................................................................
4-11- اینورتر منبع جریان ....................................................................
فصل پنجم: ماشینهاس سنکرون بعنوان محرک .................................
5-1- مقدمه .............................................................................................
5-2- ماشینهای سنکرون ......................................................................
5-3- موتور سنکرون ............................................................................
5-4- کنترل سرعت موتورهای سنکرون ............................................
فصل ششم: مقایسه بین انواع محرکها برای سیستم تراکشن ...........
6-1- ویژگیهای موتور تراکشن ............................................................
6-2- دلایل استفاده از موتور DC در تراکشن ...................................
6-3- معایب موتور جریان مستقیم DC سری ...................................
6-4- مقایسه بین موتورهای القائی و سنکرون ..................................
6-5- دلایل استفاده از موتورهای آسنکرون در سیستم تراکشن .....
6-6- مقایسه ...............................................................................................
6-7- نتیجه گیری .......................................................................................
فصل هفتم: مدلسازی محرکهای سیستم تراکشن ...................................
فصل هشتم: پخش بار در شبکه مترو ......................................................
8-1- مقدمه .................................................................................................
8-2- پخش بار ...........................................................................................
8-4- روش Decoupled و Decoupled fast. ..................................
8-5- روش پخش بار ترتیبی Sequential..............................................
8-6- پخش بار مترو .................................................................................
فصل نهم: تست های کامپیوتری و نتایج ................................................
9-1- مقدمه ................................................................................................
9-2- سیستم نمونه پنج با سه با چهار ترمینال DC.............................
نتایج کامپیوتری .........................................................................................
قیمت فایل فقط 9,000 تومان
دسته: پژوهش
مقاله شیوه های بنیادی در معماری اسلامی
قیمت فایل فقط 2,500 تومان
مقاله شیوه های بنیادی در معماری اسلامی
شیوه های بنیادی در معماری اسلامی عبارتند از: الف) شیوه مصری(این شیوه از معماری کهن مصر ریشه گرفته و در کشورهای اسلامی شرق آفریقا مصر، سودان و حجاز می باشد). ب) شیوه شامی (این شیوه از هنر و معماری بیزانس ریشه گرفته و کشورهای سوریه، فلسطین، لبنان، اردن و بخشی از ترکیه را در بر گرفته و دارای ویژگی مشترکی با شیوه مصری است).ج) شیوه مغربی (این شیوه بسیار چشمگیر و پیشرفته است و در بر گیرنده کشورهایی مثل مراکش، الجزایر و جنوب اسپانیا می باشد. د) شیوه ایرانی (این شیوه از همه ارزشمندتر و گسترده تر بوده و در برگیرنده کشورهایی مثل عراق، ایران، افغانستان، پاکستان، ازبکستان، تاجیکستان، هند و اندونزی می باشد و بخشی از شیخ نشینان خلیج فارس)
سبک شناسی معماری ایرانی در طی شش شیوه بررسی می شوند که عبارتند از :
1- پارسی 2- پارقی (دو مورد اول پیش از اسلام است) 3- خراسانی 4- رازی 5- آذری 6- اصفهانی (4 مورد دیگر پس از ظهور اسلام می باشد).
هنر معماری ایران از دیر باز دارای چند اصل بوده که عبارتند از : 1- مردم واری 2- پرهیز از بیهودگی 3- نیارش 4- خود بسندگی و درون گرایی
مردم واری چیست : مردم واری به معنای رعایت تناسب میان اندام های ساختمانی با اندام های انسان و توجه به نیازهای او در کار ساختمان سازی است.
برای جلوگیری گرما به به درون ساختمان، از ارسی بهره می بردند یا دیوار و سقف را دو پوسته می ساختند تا لایه ای عایق جهت جلوگیری از گرما باشد «کلمه اُرسی به معنای گشاده یا باز می باشد»
پرهیز از بیهودگی چیست : در معماری ایرانی تلاش شده کار بیهوده در ساختمان سازی نکنند و از اسراف پرهیز کنند، این اصل هم پیش از اسلام و هم پس از آن مراعات شده است. گره سازی با گچ و کاشی و خشت و آجر و اندود، بخشی از کار بنیادی ساختمان است. مثلاً اگر نیاز باشد در زیر پوشش سقف، عایقی در برابر گرما و سرما ساخته شود،
قیمت فایل فقط 2,500 تومان